اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی در تبریز برگزار شد
نوشته شده توسط : علیرضا


اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی در تبریز برگزار شد

 
 اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در سینما سرباز تبریز برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از پداجا: حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، در آئین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان در تبریز، گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه مورد توجه همه نهادها قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا تربیت ۶۵ هزار قاری و حافظ قرآنی در مدت ۱۰ سال بوده و با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون تعداد قاریان و حافظان قرآنی در ارتش به حدود ۷ هزار نفر رسیده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایت‌های رهبر معظم انقلاب در حال گسترش است، ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن بیشتر بر سر مزار و در قبرستان‌ها تلاوت می شد و به همراه جهیزیه دختران به خانه بخت فرستاده می شد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ قرآنی در دل جوانان نفوذ کرده و قرائت این کتاب آسمانی به محافل و مجالس مختلف معنویت می‌بخشد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: معنویت قرآنی در سطح بسیار ممتازی در ارتش جمهوری اسلامی حاکم شده و نیروهای مسلح و ارتش از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی نمونه هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم رشادت رزمندگان، شهدای اسلام و مدافع حرم در برابر دشمنان و استکبار را در سایه معنویت قرآنی دانست و افزود: شهدای مدافع حرم و شهیدانی مانند شهید حججی با پیروی از تعالیم قرآنی با دشمنان می‌جنگند و در راه به ثمر رساندن آرمان‌های اسلام کوتاه نمی آیند.
وی با بیان اینکه شهدا خون خود را در راه عزت اسلام و قرآن و حفاظت از حریم امامت و ولایت فدا می کنند، گفت: دشمنان شبانه روز تلاش می کنند تا ندای قرآن را که جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان پخش می کند، خاموش کنند که با گسترش فرهنگ قرآنی در این راه موفق نخواهند شد.
در هفدهمین  دوره این مسابقات از22 مرداد به مدت سه روز با حضور 250 شرکت کننده در 4 رشته(حفظ-قرائت-اذان ومفاهیم) به میزبانی منطقه پدافندهوایی شمالغرب در تبریز برگزار و سه نفر اول هر رشته به مسابقات سراسری ارتش که در دهه دوم شهریوردر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار خواهد شد راه یافتند.
 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 5 / 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: